Image

Wat doe ik?

" Het definiëren van de maatschappelijke identiteit van uw bedrijf. "

De maatschappelijke identiteit van een bedrijf? Hoe bepaal je zoiets? Er zijn een heleboel parameters die beoordeeld kunnen worden: duurzaamheid & ecologie, toekomstbijdrage & leadership, authenticiteit. Dat zijn niet toevallig facetten die vaak in marketing- en communicatiestrategieën (soms artificieel) opgelicht worden.

De beoordeling is een vertaling van de publieke opinie over deze facetten. Maar uiteindelijk draait het om het toonbaar maken van de morele relevantie van een bedrijf binnen het totaalbeeld van het maatschappelijk model.

In welke mate heeft een bedrijf 'recht van bestaan'? Er is nood om dat te onderzoeken. Niet alleen om relevantie te bepalen en waar nodig bij te sturen, maar ook om zichzelf te wapenen tegen de groeiende kritieken van buitenaf en het ontbrekende gevoel van zingeving bij de eigen medewerkers te herstellen.

Praktisch gezien verloopt dit proces in de vorm van een operationele analyse en actief projectbeheer. Dit resulteert in een werkbaar strategisch-filosofisch document, dat zowel voor PR als HR doeleinden kan gebruikt worden.

Afstand

" Diepe impact uit onverwachte hoek, vind je alleen met de nodige afstand. "

Mijn blik op het hart van merkactivering richt zich op de filosofische en psychologische aspecten ervan. Dat is meteen ook de ruwe omkadering van mijn denkdomein: een mentale atmosfeer die gegroeid is uit mijn ervaringen en de daaruit gevormde overtuigingen. Het is een blik uit onverwachte hoek. U raadt het: vanuit de ruimte.

Ik positioneer me los van heersende opinies in de bedrijfscultuur. Van daaruit onderzoek ik hoe beslissingen aansluiten bij de beoogde doelgroep, het maatschappelijke kader, psychologische drijfveren van de mens als soort en bij uitbreiding, de globale context. Met speciale aandacht voor solidariteit, duurzaamheid en ecologie.

CONTACT

Image

UIT DE RUIMTE
Daniel Mies
Doornstraat 147
2610 Wilrijk
België

E: daniel@uitderuimte.be
M: +32 498 30 87 93

LinkedIn: linkedin.com/in/danielmies/

Image